Svar på bloggfrågor

1. Hur länge har du bloggat? Sedan hösten 2010, men har bara varit på denna bloggen sedan i November detta året. 

 

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Jag visste ingenting om bloggar och fattade knappt vad det var för något. Men jag tyckte det verkade roligt när mina vänner berättade att de bloggade.  

 

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Tror att det var Tinkerbellas eller Fokis, men jag läste även några bakbloggar. 

 

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?  Första inlägget på denna blogg är det inte direkt något konstigt med, dock mitt allra första blogginlägg någonsin skämt jag över, använde mig av bilder från goggle och klippte i hop saker på picnik. Usch, så himla hemskt. Tur att mina första bloggar inte längre finns kvar. 

  

 

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Jag återvänder nog till en hel del bloggar, de jag följer på bloglovin såklart men även sådana bloggar jag kikar in på då och då, vet tyvärr inte antalet. 

 

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar? Det är nog väldigt blandat, några har ju en blogg endast för skönhet eller mode, några har fotobloggar och de resterande har dagboksbloggar. 

 

 

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.  Finns nog ärligt talat hur många som helst som är väldigt olik just mig, kommer dock för tillfället inte på någon. 

 

8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Linn. Illustioner.blogg.se. Vi båda bär kjol till vardag, älskar ljusa färger, rosetter, rosor och andra fina blommor. Älskar hennes blogg och det är bland annat där jag får mycket inspiration i från.  

 

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? De säger väl ingenting direkt som jag tänker på, mamma är den i familjen som läser min blogg, men hon stället bara någon fråga i bland om hon undrar något, mina vänner läser väl min blogg lite då och då, de påpekar inget heller direkt. 

 

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Ingen aning, har inte frågat, om det hade varit så tror jag någon hade berättat det. Dessutom försöker jag alltid vara mig själv i mina bloggar. 

 

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Jag skriver inte mycket om mitt privata över huvudtaget, jag skriver inte när dagarna varit dåligt utan fokuserar ofta på det bra i bloggen, kanske borde jag bli bättre på att ta upp det dåliga också?

 

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Vad jag gjort i dag, något man gjorde när man bara ville blogga lite. Jag kanske skriver vad jag gjort under dagen, men inte i detaljer som jag gjorde förr tex. i dag vaknade jag 09:35 och åt lite frukost osv.  

 

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Jag bloggar för min skull, för att få ut det jag vill ha ut och om ingen läser min blogg om ingen kommenterar osv så gör det mig inget eftersom det är för min skull jag bloggar. Bloggar inte för att få bekräftelse. 

 

14. Tror du att en kan lära känna en person genom att läsa hens blogg? Ja, om båda gillar samma saker, kanske bor nära varandra så kanske möjligheterna finns. 

 

 

15. Har du träffat folk irl efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Tyvärr inte, jag har några jag börjat prata med pga att båda bloggade och man kommenterade varandras bloggar, men har tyvärr aldrig träffat någon av dem. 

 

 

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Det beror på vad för slags person man är, man kan inte förvänta sig hög statestik och mångs fina kommentarer, så för de som tar åt sig, ja. 

 

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Nej, inte än så länge, men självklart kan det nog hända någon gång i framtiden om någon skriver något den inte borde. 

 

 

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Det har jag säkert, som tur inte på senaste tid. 

 

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Man måste lägga ner tid. Jag som verkligen gillar att blogga lägger mycket tid på design och inlägg, dessutom tycker jag det är svårt att nå ut till nya läsare.  

 

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Hoppas kan man alltid, skulle gärna bli en stor bloggare eftersom jag vill nå ut till människor och inspirera andra.  älskar ju att skriva.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: michelle

Vilka roliga frågor :)

Svar: Hittade dem faktiskt på min gamla blogg haha :)
Moa Andreasson

2013-12-22 @ 21:54:04
URL: http://michellek.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0